برند چیست :علامت تجاری ،نام تجاری ،نشان تجاری ،برند، لوگو و یا عبارت، طرح، تصویر، نماد و یا هر شکل و تعریف دیگری اطلاق می شود که متمایز کننده و معیار تشخیص ارائه دهنده خدمات یا کالا و یا محصولی خاص از محصولات و خدمات مشابه باشد.
برند چیست :
اختصاص یک برند به کالا یا خدمتی خاص موجب ایجاد تداعی ذهنی، ایجاد آشنایی و واکنشهای احساسی و عقلی برای بازار هدف و دریافت کننده آن خدمت یا کالای خاص خواهد بود که این آشنایی و برقراری ناخودآگاه ارتباط با تصاویر و نشانه ها از مزایا و فواید یک برند است که در تصمیم گیری مشتری و دریافت کننده خدمت تأثیر گذار بوده و می تواند مبنای انتخاب کالای با برند آشنا و مورد اعتماد شود. در واقع مخاطب با دیدن و برخورد مکرر با یک برند و علامت خاص کم کم ویژگیهای آن برند خاص را به ذهن و قلب خود سپرده و به مرور به آن برند اعتماد خواهد کرد. در زبان فارسی برند معمولا به کالا یا خدماتی اطلاق می شود که اعتبار و ارزش اجتماعی بالایی نزد مخاطب داشته و افراد نسبت به آن حس علاقه و مالکیت دارند. به عنوان مثال هر شخص خود را هوادار و علاقمند برندی خاص دانسته و در بسیاری از موارد تنها از محصولات خاص همان برند استفاده می کند. در واقع کارکرد برند برانگیختن هیجان، احساسات و عواطف مصرف کنندگان و ایجاد اعتماد در آنهاست که دارندگان برند میبایست با تلاش در خلاقیت و نوآوری و ارائه خدمات ویژه به علاقمندان برند خود سعی در افزایش این اعتماد و علاقه در افراد هوادار خود نمایند.
کلید واژه : برند ، نام تجاری ، علامت تجاری ، نشان تجاری، لوگو